به آشپزخانه دوباره نگاه کنیم – قسمت اول

برای خانم ها داشتن آشپزخانه کارآمد اهمیت ویژه ای دارد چرا که ساعات نسبتا زیادی را در آن می گذرانند و به انحای مختلف فعالیت های گوناگونی در این محل صورت می گیرد که اگر محیط آن برایمان دلخواه و برای کار روزانه راحتی نسبی در اختیار ما قرار دهد کمتر خسته شده و لذت بیشتری از بودن در آن می بریم. در اینجا پیشنهاداتی برای بالا بردن کارآمدی آشپزخانه ارائه می شود.


اگر در آشپزخانه تعداد کابینت ها کم است و از سوی دیگر دیوار یا گوشه ایی دارید که کابینت نشده و یا امکان نصب کابینت در آن وجود ندارد بهترین پیشنهاد استفاده از قفسه های چرخ دار است که قابلیت چند منظوره داشته و به لحاظ حمل و نقل آسان آن می توانید حتی در زمان هایی که دوست ندارید این قفسه ها در معرض دید باشند آنها را به محل دیگری انتقال دهید و یا اگر زمانی دیگر به آنها در آشپزخانه نیاز نداشتید در جای دیگری از خانه تان استفاده کنید.

برای نگهداری حبوبات و سایر مواد غذایی خشک از ظروف شیشه ای استفاده کنید تا محتویات داخل شیشه را براحتی ببینید و نیز مواد موجود در آن بدور از فعل و انفعالات محیطی سالم باقی بمانند.

بجای خریدن شیشه های حبوبات از شیشه های مواد آماده که تمام شده اند استفاده کنید و پس از شستشو با سلیقه و ذوق خودتان آنها را تزئین کنید و حتی می توانید از این شیشه ها به عنوان اشیای دکوری آشپزخانه بهره بگیرید.

اگر برای ذخیره مواد غذایی از ظروف همسان استفاده نمی کنید و ظرفهای گوناگون ظاهر آشفته ای به آشپزخانه داده اند می توانید با در نظر گرفتن یک طراحی و تزئین یکسان هماهنگی مناسبی بین آنها بوجود بیاورید.

اگر بین کابینتهای بالا و پائین فضای خالی زیادی دارید و یا امکان نصب کابینت بالایی را ندارید از طبقات ساده شیشه ای، فلزی، چوبی و … کمک بگیرید و ظروف تزئینی و یا پر استفاده را که ظاهر زیبایی نیز دارند بر روی این طبقات قرار دهید تا هم محل جدیدی برای قرار دادن ظروف داشته باشید و هم ظاهر جدیدی به آشپزخانه خود بدهید.


بسته بندی ها، کارتن ها یا قوطی های مواد غذایی نیمه مصرف شده را در جایی که دید دارد قرار دهید تا زودتر مصرف شده و جای خود را به بسته های جدید بدهند در این صورت شما پس از یکسال و به هنگام خانه تکانی با انبوهی از قوطی های نیمه مصرف شده که آشپزخانه شما را اشغال کرده اند مواجه نخواهید شد.

شوینده ها و پاک کننده ها را در زیر ظرفشویی قرار داده تا دسترسی راحت تری به هنگام نیاز به آنها داشته باشید و در ضمن به جهت مرطوب و نمدار بودن این محل از گذاشتن مواد غذایی جدا بپرهیزید زیرا رطوبت فساد را در مواد غذایی تسریع کرده و امکان آلودگی را بالا می برد.

برای یادآوری آسان و فراموش نکردن خرید مواد غذایی، برنامه غذایی و … از یک تخته پیام استفاده کنید که می تواند مانند تخت سیاه باشد و یا برگ های یاد داشت بر روی آن نصب شود.

از گیاهانی که با نور و هوای آشپزخانه سازگاری دارند برای تزئین آشپزخانه استفاده کنید و یا می توانید در گلدانهایی زیبا سبزی، فلفل، بادمجان و … کشت و پرورش داده و گهسبک روستایی
گاه از این محصولات خانگی در آماده سازی غذا کمک بگیرید و از تولیدات خود لذت ببرید.

اگر سبکی روستایی می پسندید این قفسه ها مناسب حال شماست و در آن واحد به کمک انبار و دکور آشپزخانه آمده ضمن آنکه ظروف پر استفاده را در دسترس شما قرار می دهد.

17 دیدگاه »

  1. شیوا said

    عالی بود. مرسی

  2. آنا said

    از ابتکار شما در مورد استفاده از بطری به جای گلدان خوشم اومد . لطفا باز هم ایده بدهید.

  3. آنا said

    از ابتکار شما در مورد استفاده از بطری به جای گلدان خوشم اومد . لطفا ایده های دیگری در مورد بازیافت قوطی های خالی و ظروف غیر قابل استفاده بدهید.

  4. ناشناس said

    very good

  5. […] ادامه مطلب در لینک مقابل دکوراسیون“) […]

  6. فاطمه said

    سلام از ايده زير كابينت كه وسيله گذاشته ميشوند خيلي خوشم اومد جالب بودند

  7. مينا said

    لطفا ميشه آدرس و شماره تلفن كابينت ساز خوب و منصف را معرفي كنيد ببخشيداگه به مطلبتون نمي خوره.ممنون از مطالب مفيدتون

  8. فتانه said

    عالی بود اگه ممکنه ایده های دیگر هم بدهید تا ما بیشتر استفاده کنیم

  9. ماهي said

    متشكرم ازايده هاي خوبتان

  10. leila said

    تصاویر کمک زیادی به چیدمان آشپزخانه می کنند ، ممنون از سلیقه ی انتخاب عکس ها .

  11. فاطمه said

    جالب است

  12. amir said

    salam khase nabashin jaleb va mofid bod mer30

  13. گویا said

    معرکه بودند

  14. فرنوش said

    عالي بودخيلي خوب بود اميىدوارم دوباره ار اين كارها ببينم

  15. شيما said

    خسته نباشيد مرسي از در اختيار گذاشتن اطلاعات سليقه و نظرتان

  16. مجيد said

    واقعا عا لى بود

  17. سمیرا said

    ممنون من ازش استفاده کردم خیلی عالی بود

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

بیان دیدگاه