نقش اندازي و نقاشي روي ديوار 1

بدون شك نوع پوشش و رنگ آميزي ديوارها تاثير غير قابل انكاري در زيبا و يا دلگير نشان دادن محيط داره ، انتخاب نوع پوشش ديوارها نيز تابع سليقه ،علاقه و نوع سبك انتخابي افراد براي چيدمان محيط مي باشد……يكي از انواع پوشش ديوار ، نقش اندازي و نقاشي بر روي ديوار است ، شايد براي عده اي از شما دوستان عزيز اين سئوال پيش بياد كه : اينكه اين كار چه ويژگيها و باز خوردهايي داره؟ و يا : لوازم و تكنيك هاي مورد استفاده در اين كار چه محدوده اي دارند؟ و………. براي رسيدن به جواب اين سئوالات و آشنايي بيشتر شما با اين سبك ادامه اين نوشتار رو دنبال كنيد.

1- مي تونيد الگويي رو كه دوست داريد در چند سايز مختلف تهيه و استفاده كنيد.

1005

و يا از شكلهاي گوناگون .

1006

2- براي نقش انداختن كلاژ پارچه ، كاغذ رنگي و يا حتي چوبهاي برش خورده موارد پيشنهادي هستند تا خودتون رو محدود به رنگ و نقاشي كردن نكنيد.

1007

3- نقش انداختن محدود به ديوارها نميشه و براي زيباتر كردن كف هم ميشه ازش استفاده كرد.

1008

رو سقف هم ميشه اين روش رو پياده كرد؛ نو آوري نهفته در اين كار كه بسيار كم هزينه هست و جايگزين زيبا و به روزي براي گچ بري سقف هاست.

1009

ادامه دارد…………………..

62 دیدگاه »

  1. anali said

    kheili ghashangn mersi azizam

  2. nilo said

    سلام خیلی جالب بود برای سفارش طرح روی دیوار با کجا باید تماس بگیرم؟


    زبردست: متاسفانه من جايي رو براي سفارش دادن اين طرح ها سراغ ندارم ، شايد دليلش اين باشه كه من شخصا انجام چنين طرحهايي رو بر عهده گرفتم و اجرا كردم اما مطمئنن افرادي هستند كه چنين كارهايي رو انجام ميدند؛ شما مي تونيد از شركتهاي طراحي داخلي در اين زمينه كمك بگيريد.

  3. nilo said

    ممنون از راهنماییت خودت هم انجام میدی کار برای مشتری؟


    زبردست: نه عزيزم ، متاسفانه در حال حاضر امكان و وقتش رو ندارم.

  4. پریسا said

    ایده های خیلی خوبی بود.ممنونم. البته من خودم چند ماه پیش اتاق پسرم رو نقاشی کردم.از شکلهای کارتونی پرده ی اتاقش استفاده کردم و با رنگ بقیه وسایل ست کردم.

  5. fatemeh said

    lotfan vase kafe ashpazkhoone ke kabietae sefid dare ba mize ferforje naranji yek tarh bedid

  6. پریسا said

    سلام عزیزم. میخواستم نظرت رو بدونم. پذیرایی خونه ما که نشیمن خودمون هم هست مبلهای تیره با راههای عمودی قهوه ای-طوسی و مشکی داره. با دسته های چوب قهوه ای سوخته. با خطوط خشک. بقیه وسایل هم تقریبا همه تیره و رنگمایه ای زیتونی رنگ دارن.کف هم شتری- کرم و کمی گلبهی. میخواستم دیوارها رو رنگ کنم اما چون نی نی توی خونه هست بهتر دیدم که کاغذ دیواری بزنم. حالا به نظر تو با این رنگهای تیره و فضای نسبتا کوچیک ما کاغذ کالباسی چطوره؟ اگه یک سوم پایینش رو هم پررنگ تر کنم چی؟ ممنونم از محبتت


    زبردست: با توضيحاتي كه ارائه داديد اگر احساس مي كنيد فضا بيش از حد تيره هست و همچنين از نور كافي براي روشنايي برخوردار نيست انتخاب رنگ روشن براي كاغذ ديواري انتخاب مناسبي است و همچنين با استفاده از كاغذ ديواريهايي كه قابليت شست و شو دارند ديگه نيازي به استفاده از كاغذ ديواري پر رنگ تر در يك سوم پاييني ديوار نيست ولي اگر فضا رو تيره نميكنه مانعي در اجراي طرح مورد نظرتون نيست. ضمنا اگه مي خواهيد ببينيد رنگ مورد نظرتون با رنگهاي موجود در محل هم خواني داره يا نه، مي تونيد براي آزمايش مقداري از كاغذ ديواري مورد نظرتون رو تهيه كنيد و با قرار دادن موقت اون در قسمتهاي روشن و تاريك خونه ببينيد خوب ديده ميشه يا نه؟.
    موفق باشي پريسا جان

  7. Hamid Reza said

    بابت این همه راهنمایی که چه طور میشه این طرح ها را اجرا کرد ممنونم، فقط نمیدونم از کجا باید شروع کنم؟ ! ؟

  8. lila said

    كاغذ را از چه جنسي انتخاب كنبم بهتر است و چه رنگهايي؟

    زبردست: جنس مقاوم كه زود خراب نشه ، نوع اون چندان فرقي نميكنه شما مي تونيد از كاغذهاي متنوع موجود در بازار مثل كاغذهاي و مقواهاي طراحي ، بافت دار ، حصيري و … استفاده كنيد. ضمنا طرح و چيدمان مورد نظر شما حرف اول رو در انتخاب رنگها مي زنه.
    موفق باشيد.

  9. nasim said

    man khlili ina ro dost daram khili khoshkelen

  10. مهدی said

    افرین برشما

  11. faeze said

    mamnonam az eydehaye zibayetan

  12. علي said

    سلام .من چند سالي است كه كار دكوراسين داخلي انجام ميدم ولي 1 سالي ميشه كه رفتم خدمت و از بازار و مدهاي روز دور شدم اگه در مورد كامپوزيت يا پوششهاي طرح سنگ مصنوعي اطلاعاتي داريد به من بدهيد در ضمن اگر دوست داشته باشيد مي تونيم با هم يك سايت مشترك بزنيم و اگه اهل كار باشيد با هم كار كنيم.

    زبردست: دوست عزيز
    اول از همه بابت وقفه اي كه در جواب دادن افتاد پوزش مي خواهم …
    دررابطه با كامپوزيت مقاله خوبي در شماره 25 فصلنامه معماري داخلي چاپ شده كه فكر مي كنم مفيد باشه و بتونيد اطلاعات مورد نظرتون رو كسب كنيد.
    در مورد همكاري هم خوشحال مي شدم ولي متاسفانه بايد بگم در حال حاضر فرصت چنداني ندارم.
    اميدوارم در كار تون موفق باشيد.

  13. مونا said

    سلام.سوالي داشتم.ميخواستم بدونم که من براي اينکه بتونم در زمينه طراحي و دکوراسيون کار کنم کجا کلاس برم بهتره؟من عاشق اين کارم.زمينه اش رو هم دارم.ولي نميدونم براي اين کار کجا بايد دوره ببينم.ممنون ميشم اگه راهنماييم کنين.

    زبردست: مونا جان دوست عزيزم
    شما نگفتيد ساكن كجا هستيد؟ … دوره هاي آموزشي عمدتا در تهران متمركز شده اند و شامل دو گروه هستند؛ آموزشگاهها و شركتهايي كه در اين زمينه فعاليت مي كنند. براي آموزش در بيشتر اين كلاسها علاوه بر دوره هاي تئوري دوره هاي عملي رو هم برگزار مي كنند كه خيلي عاليه از اين جهت كه عملا كار رو ياد مي گيريد و تئوريهاي آموخته رو با ذوق خودتون تركيب كرده و به مرحله اجرا در مياريد. هزينه و مدت دوره هم بستگي به نوع آموزش داره. در مورد نشاني معذورم ولي با تورق مجلات معماري مي تونيد اين مورد رو هم بدست بياريد.
    موفق باشيد.

  14. مجتبی said

    فقط برام بفرستید(خواهش میکنم)

  15. مریم said

    خیلی قشنگن ولی میشه بگید از چه نوع رنگهایی و چه شابلونهایی استفاده کرده اید که این چنین تمیز و زیبا کشیده شدن

    زبردست: مي تونيد از استيكرها استفاده كنيد.

  16. ميناز said

    سلام
    من ميخواستم از پارکت براي کفپوش آپارتمان استفاده کنم . فضاي ما تقريبا 35 متر است 5 تا سئوال دارم که اگه جواب بديد خيلي خوشحالم ميکنيد.
    1- پارکت تيره بهتر ميشه يا روشن ؟
    2-براي ديوارها از چه رنگي استفاده بشه بهتره ؟
    3- از چه رنگ کابينتي براي آشپزخونه که کنار همين سالن است استفاده کنم؟
    4- با همون رنگ پارکت ديوار اتاق خواب چي باشه بهتره ؟
    5 – اتاق بچه چطور؟
    منتظرم وممنون

    زبردست: ميناز عزيز بر اساس فضاي محدودي كه در اختيار داري :
    1- پاركت روشن بهتره چون به وسيع جلوه دادن فضا كمك ميكنه.
    2- در مورد رنگ بهتره از سايه روشن هاي رنگهاي سرد استفاده كني البته از تركيب رنگهاي سرد و گرم هم ميشه استفاده كرد اما چون از فضا تصويري در اختيار ندارم توصيه جدي نميتونم بكنم.
    3- رنگ كابينت رو با هماهنگي رنگ ديوارها انتخاب كن چون فضا رو يكدست ،هماهنگ و وسيع تر جلوه ميده.
    4-5در مورد اتاق خواب و اتاق كودك هم مورد 2 رو بايد در نظر بگيري.
    اما اينكه مشخصا از چه رنگي بايد استفاده كني به عاملهاي زيادي ارتباط داره:
    موقعيت مكان، منابع نورطبيعي و مصنوعي در اختيار، علاقمندي ساكنين به رنگ خاص، انتظارات ساكنين از مواجهه با فضا مثل اينكه شما رسمي بودن رو طالب باشيد و يا دوست داشته باشيد محل زندگي شما گرم و يا رومانتيك باشه و …….
    موفق باشي عزيزم

  17. سارا said

    عالي بود واقعا زيبا بود

  18. ميناز said

    کي جواب من رو مي ديد ؟ عجله دارم عزيزم .

    زبردست: مينازعزيزم ببخشيد كه در جواب دادن معطل كردم اما امروز يا حداكثر فردا جواب رو ميدم ….

  19. ميناز said

    ممنونم تسنيم جان . منتظر ميمونم

    زبردست: ميناز عزيز بر اساس فضاي محدودي كه در اختيار داري :
    1- پاركت روشن بهتره چون به وسيع جلوه دادن فضا كمك ميكنه.
    2- در مورد رنگ بهتره از سايه روشن هاي رنگهاي سرد استفاده كني البته از تركيب رنگهاي سرد و گرم هم ميشه استفاده كرد اما چون از فضا تصويري در اختيار ندارم توصيه جدي نميتونم بكنم.
    3- رنگ كابينت رو با هماهنگي رنگ ديوارها انتخاب كن چون فضا رو يكدست ،هماهنگ و وسيع تر جلوه ميده.
    4-5در مورد اتاق خواب و اتاق كودك هم مورد 2 رو بايد در نظر بگيري.
    اما اينكه مشخصا از چه رنگي بايد استفاده كني به عاملهاي زيادي ارتباط داره:
    موقعيت مكان، منابع نورطبيعي و مصنوعي در اختيار، علاقمندي ساكنين به رنگ خاص، انتظارات ساكنين از مواجهه با فضا مثل اينكه شما رسمي بودن رو طالب باشيد و يا دوست داشته باشيد محل زندگي شما گرم و يا رومانتيك باشه و …….
    موفق باشي عزيزم

  20. ميناز said

    ممنون از راهنماييتون .

  21. نیکو said

    سلام من یه دختر 18 ساله ام می خوام اتاقم را رنگ کنم ولی نمی دونم از چه رنگی استفاده کنم چون بیشتر وقتم را توی اتاقم می گذرونم و درس می خونم نمی خوام رنگی که روی دیوار می زنم اتاق را تاریک یا خودم را کسل کنه . از رنگ های زیادی روشن مثل سفید یا کرم هم خسته شدم . اگه می شه در انتخاب رنگ و طرح کمکم کنید . این را هم باید بگم که وسایلم زیاده و یه دیوار اتاقم کمد دیواریه .

    زبردست: عزيزم ببخشيد كه در جواب دادن تاخير داشتم … راستش اين جور راهنمايي از راه دور و با كمترين اطلاعات يه جورايي سخته اما خب مثل اينكه داره باب خوانندگان دكوراسيون ميشه اين رو گفتم چون هر چقدر به محيط تسلط داشته باشي و اطلاعات دريافتي كاملتري داشته باشي بهتر ميتوني طرح بزني بهر حال بگذريم … چند تا پيشنهاد دارم كه انتخاب رو با توجه به توضيحات بالا به عهده خودت ميگذارم:
    1- سعي كن وسايل ضروري رو دم دست داشته باشي و غير ضروريها رو يا كنار بذار يا محل نگهداريه پوشيده اي براش در نظر بگير.
    2- رنگ مايه هاي كم رنگ از صورتي،ياسي يا متضاد قرمز و سفيد و يا طرح دار رنگ هاي بهاري رو توصيه مي كنم.
    3- براي شلوغ نبودن اتاق مي توني از طبقه بندي ديوار يا جعبه هاي چند منظوره كمك بگيري.
    4- اگر اتاقت تاريك و كم نور هست لازمه سيستم روشنايي اتاق رو مجددا بازبيني كني و از منابع روشنايي غير متمركز استفاده كني.
    5- استفاده از آينه رو توصيه مي كنم كه مي تونه پوشش دهنده روي كمد يا يكي از ديوارهاي اتاق با در نظر گرفتن منظره رو به روي آن و يا در قالب قاب آينه ايستاده باشه
    6- سعي كن از طرح هاي ساده در اسباب و لوازم اتاق استفاده كني و براي تنوع بخشيدن به اونها در جزئيات از لوازمي با طرح ها خاص و هماهنگ بهره بگيري.
    7- استفاده از طرح هاي ساده و دقت در انتخاب رنگ مايه اصلي اهميت زيادي داره چون پايه كار درست، تنوع بخشيدن به محيط رو راحت تر و كم هزينه تر مي كنه مثل تعويض پوشش هاي پارچه اي اتاق، تزئينات جانبي و كاربردي و …

  22. سحر said

    خیلی جالب بود.ممنون.لطفا طرحهای بیشتری برامون بزار.

  23. olia said

    سلام من چندتا سوال دارم خونه ما یه خونه سقف کوتاه 130 متری من نمی دونم
    1. دیوارها رو کاغذ دیواری کنم یا رنگ و همچنین طیف رنگهایی که انتخاب می کنم به چه صورت باشه لازمه بگم که من هنوز وسایل خونه رو هم (جهیزیه) نخریدم پس دستم بازه
    2.رنگ اتاق خوابمون رو چه طور انتخاب کنم
    3.با کف خونه چی کار کنم

    زبردست:
    1. بسته به سليقه و بودجه اي كه در اختيار داريد مي تونيد از كاغذ ديواري يا رنگ استفاده كنيد ولي در انتخاب رنگ براي سقف از سايه روشن رنگي كه براي ديوارها در نظر ميگيريد استفاده كنيد تا سقف بلندتر بنظر برسه.
    اگر دوست داريد تا محيط راحت و دنجي داشته باشيد از رنگ هاي گرم استفاده كنيد ولي اگر دوست داريد فضاي باز و روشني داشته باشيد از رنگ هاي سرد استفاده كنيد.
    براي كاغذ ديواري هم ترجيحا از كاغذ ديواري هاي قابل شستشو با راه هاي عمودي و يا طرحي كه عمود بودن و طول رو القا كنه استفاده كنيد.
    2. رنگ اتاق خواب براي جذاب بودن مي تونه رنگ و طرح فريبنده در عين حال آرامش بخش باشه مثل: آلويي تيره و خردلي / كرم و طلايي / آبي تيره و نقره اي / قرمز تند و شكلاتي /آبي فيروزه اي و سفيد / صورتي با تركيب درجات مختلف و …
    3. پيشنهاد من استفاده از كف پوشهاي چوبي هست يا موكتهاي پرز بلند البته در انتخاب هر كدوم از اينها بايد طرح نهايي مورد نظر و رنگ آميزي مطلوبتون رو بايد در نظر داشته باشيد.

  24. Laleh said

    khaili hoob o jaleb bood.mishe lotfan ye hamkari ba man dashte bashid.khooneye man taghriban ye sabke sonati dare.doos daram ye ghesmat az divar o aeene kari konam,be hami khater 20ta aeeneye khoochak be andazeye kafe dast tahiye kardam ,mishe ye tarh sade o sonati ke khodam ham betoonam anjamesh bedam eraee bedid.mamnoonam.montazeram.

    زبردست: لاله جان اي كاش تصويري از خونتون رو در اختيارم ميگذاشتي تا راحت تر بتونم پيشنهاد بدم و بعد اينكه چرا آينه كوچيك در نظر گرفتي؟ و اينكه طرح رو مشخصا در كدوم از قسمت از خونه و با چه بازده نور و رنگي مي خواي اجرا كني؟

  25. مهشيد said

    مي تونم بپرسم كسي كه مي خواد از رشته انساني به رشته دكوراسيون داخلي تغيير رشته بده چه كار بايد بكنه؟

    زبردست: مهشيد جان اگر منظورت مقطع دبيرستان باشه نمي تونم كمكت كنم چون خود من هم رشته تحصيلي ام فرق ميكنه ولي بخاطر علايقم بطور آزاد دكوراسيون داخلي رو دنبال كردم.

  26. لاله said

    سلام ….
    دست تون درد نکنه …طرحهای جالبی هستن ….
    من جایی رو برای سفارش این طرحها سراغ دارم … اگه خواستین برام میل بزنین … واستون شماره این شخص رو بدم …

  27. دختر اذر said

    ba salam khedmate shoma doste aziz.man mikham ro divare otagham tarh bendazam albate ba ghalame riz.va donbale tarh hastam.age lotf koni va chand tarhe ziba baram bezary mamnon misham.ba tashakor by

  28. مرتضی said

    سلام:
    این کارها معمولا همانطور که گفتین با شابلن بهتر انجام میشه ولی شابلنهای آماده هم در بازارگیر مییاد؟ازکجا میشه تهیه کرد.

    زبردست: با شابلون آماده زياد كار نكردم و به چشمم نخورده ولي نوع سفارشي و يا دست ساز بنظر من بيشتر با سليقه متقاضي همگوني داره …

  29. هما said

    خيلي قشنگ بود.اگه باز بذاريد ممنون ميشم.

  30. ناشناس said

    فوق العاده است.موفق باشيد دوست دارم بيشتر ببينم

  31. یاسمین said

    سلام دوست عزیز
    با عرض پوزش یه سوال داشتم
    1 ـ مبلمان خونه ی من که 50 متره مشکی و نقره ای و من یکی از دیوارهای خونه رو نارنجی کردم و میخوام یه طرحی با شابلون روی یه دیوار دیگه بدم به نظر شما چه رنگی و چه طرحی بدم ؟

    زبردست: چند تا پيشنهاد دارم كه بسته به محل مورد نظر و سليقه تون مي تونيد يكي رو انتخاب كنيد:
    ديوار سياه و طرح نارنجي (ديوار اصلي مد نظر هست)
    ديوار نارنجي و طرح سياه (از ديواري كه قبلا رنگ كرديد استفاده كنيد اگر ديوار اصلي اتاق محسوب ميشه)
    ديوارنارنجي و طرح آبي زنده با حاشيه سياه
    ديوار سفيد و طرح نارنجي با حاشيه نقره اي
    محدوديتي در استفاده از طرح نيست ولي بهتره از طرح هاي ظريف استفاده كنيد

  32. سجاد said

    سلام.اتاق من شكلش مربع هستش و رانگش سفيد. نميدونم چه رنگي با چه طرحي بزنم تا قشنگ بشه.پاركت هم كردم.قهوه اي سوخته.اگه ميشه راهنماييم كنيد.

    زبردست: دايره انتخاب وسيعي با توجه به لوازم مورد استفاده در اتاق از جمله تخت خواب،ميز مطالعه، كمد و … مي تونيد داشته باشيد ولي پيشنهاد من بر پايه رنگ سفيد ديوار و پاركت قهوه اي:
    – كرم نارنجي قهوه اي
    – كرم سورمه اي
    – قهوه اي سبزآبي
    – نارنجي آبي آسماني
    – نارنجي سبز لجني
    رنگ هاي اول رنگ اصلي و رنگ هاي دوم سوم رنگ جزئيات

  33. طناز said

    خیلی زیبا بود واقعاً با سلیقه ست

  34. ناشناس said

    عالی بود

  35. parisa said

    سلام

    چند تا سوال داشتم ممنون میشم راهنماییم کنید. خونه ام 110 متره و می خوام کف اونو پارکت تقریبا تیره بکنم. متراژ سالن پذیرایی هم حدود 40 متر مربعه. می خوام بدونم
    1- رنگ مبلمان چی باشه؟
    2- رنگ دیوار سالن و اتاق خواب چه رنگی باشه بهتره؟
    3- برای نورپردازی می خوام سقف کاذب بزنم ولی نمی دونم الان بهترین چیزی که تو بازاره که هم قیمتش مناسبه و هم اجراش راحته چیه؟
    ممنون

    زبردست: براي انتخاب رنگ بايد: نوع سبك مورد نظر شما – چينش رنگي مطلوب نظرتون ( رنگ هاي سرد رو مي پسنديد و يا رنگ هاي گرم؟) – اينكه چقدر بدنبال اجراي چينشي مخصوص به سليقه خودتون هستيد؟ – هزينه در نظر گرفته شده و سئوالاتي از اين دست پاسخ داد.
    پيشنهادات من بدون در نظر گرفتن پاسخ سئوالات بالا و بر اساس سليقه فردي هست كه شما مي تونيد گزينه مناسب براي اجرا در محل مورد نظرتون رو انتخاب كنيد:
    – براي اتاق خواب:
    1- گلبهي و طلايي
    2- بنفش كمرنگ و صورتي ملايم
    3- سبز چمني و بنفش
    4- قرمز با ته مايه نارنجي در سايه روشن با رنگ هاي براق متاليك، نقره اي و طلايي
    – براي پذيرايي:
    1- بنفش كمرنگ، خاكستري ملايم و طلايي
    2- بنفش گلبرگ و سفيد
    3- سبزآبي و قهوه اي
    4- زرد، طلايي و نارنجي
    * رنگ هاي اول رنگ پايه و رنگ هاي بعدي براي جزئيات و يا به عنوان مكمل.

  36. zhilla said

    عالی بودن فقط می شه این کارو خودمون هم بکنیم یا نه؟

    زبردست: بله ميشه …

  37. امین حبیبی said

    سلام دوست من
    ممنون از مطلبت.من چند وقتیه که دنبال یه طرح برای خط جدا کننده وسط دیوار از فاصله یک متری از سطح زمین هستم.اما متاسفانه طرحی پیدا نکردم.میتونی کمکم کنیی؟
    ممنون

    زبردست: متاسفم نمونه آماده ای در دسترس ندارم …

  38. رها said

    من14 سالمه بابام اجازه نمی ده اتاقم رو رنگ کنم و می خوام با وسایل رنگی مثل قاب عکس های فانتزی اتاقم را درست کنم./من دخترم/ ایا قشنگ می شه یا رنگ سفید دیوار بهتره؟ از چه رنگی استفاده کنم برای قاب ها؟ تختم 2طبقه و رنگقهوه ای است
    مرسی

    زبردست: رها جون با فرض موارد بالا پیشنهاد من:
    1- قهوه ای (تخت خواب و …) و سورمه ای (قاب عکس و جزئیات …)
    2- قهوه ای (تخت خواب و …) و نارنجی و قهوه ای تیره (قاب عکس و جزئیات …)
    3- قهوه ای (تخت خواب و …) و سبز روشن+سبز تیره (قاب عکس و جزئیات …)

  39. تارا said

    سلام من میخوام برای کودک 7 ساله ام اتاق درس درست کنم اما اصلا نمی دونم باید از چه رنگ امیزییی استفاده کنم یا چه طرحی روی دیوار اتاقش بکشم. لطفا به من کمک کنید

    زبردست: تارا جان پست های جدید رو حتما دنبال کنید …

  40. raha said

    salam,chon avalin bare be in weblog sar mizanam nemidonam chejori begam ke az inja khosham omad jalebe baram chizai khobi ro goftin merc eishala betonam hamishe be inja biam va chizai khobi ro yad begiram.vali kheili khosham omad .merc

    زبردست: رها جان خوشحالم که دکوراسیون میزبان خوبی برای شما بوده … امیدوارم باز هم نظرات شما رو داشته باشم …
    ممنونم

  41. RAHA said

    سلام ،من یه اتاق مربعی شکل دارم.زمینه ی اتاقم سفیده و خودم گوشه او کناراشو با طرح های شاخه های بلند گل به رنگ قرمز .صورتی نگارین کردم، اما چون زود از یه چیزی خسته می شم (تنوع طلب هم هستم )می خواستم ازتون نظری بخوام که چه کنم منظره ی اتاقم خستم نکنه
    واقعا ممنون می شم اگه کمکم کنی
    منتظرماااااااااااااااا

    زبردست: رها جان تمام افراد با بازخورد کم یا زیاد از دیدن یک منظره تکراری پس از مدتی دل زده می شند …
    پیشنهاد من تغییر در جزئیات هست که راحت، با سرعت بالا در اجرا و با بودجه کم امکان پذیر هست مثلا شما می تونید با ترکیب رنگ های مختلف و با حفظ هماهنگی بین وسایلی مثل بالش های فانتزی، مجسمه های پلی استر با رنگ های دلخواه خودتون(هر وقت احساس تکراری بودن کردید مجددا رنگ آمیزی کنید)، اضافه کردن یک تابلو ساده با پوشش پارچه ای و یا کاغذی، پارچه های ساده به عنوان رو انداز تخت و رومیزی و چیزهایی از این دست چهره اتاقتون رو بسته به فصل های مختلف سال دگرگون کنید و از محیط متنوع اون لذت ببرید فقط فراموش نکنید که هر چقدر دکور اتاق شما پیچیده و انباشته از وسایل مختلف باشه به همون نسبت تغییر دکور کاری هزینه بر و وقت گیر تر هست ….

  42. من بهترینم said

    salam . mamnon babte webe ghashanget. axa roo bishtar kon albate lotfan . shoma che reshteio vase dekorasion khondid ? manoram ine ke zirmajmoe che reshteie ?akhe man mikhastam vase sargarmi (na be onvane reshte tahsimi ) dekorasione dakhelio yad begiram ama hich amozeshgahi nabood . meshe rahnamaim konido begid man bayad chi kar konam ? koja beram ? ke betoonam dekorasione dakhelio yad begiram ? rasti be man goftam in reshte ye reshte daneshgaieo faghad bayad too daneshgah bekhoni vali man mikham tooo amozeshgaha ya honarestanha amozesh bebinam .

    زبردست: عزیزم طراحی داخلی چندان تو ایران جا افتاده نیست و اکثر کسایی که اینکار رو انجام می دهند رشته تحصیلیشون معماری و یا حتی طراحی صنعتی! هست و برخلاف اینکه گفته شده این رشته یک رشته دانشگاهی است (در ایران) من چنین اطلاعی نداشته و ندارم و بیشتر آموزشکده های خصوصی در این زمینه فعال هستند که بصورت گروهی و یا انفرادی دانش پذیر قبول می کنند که البته این آموزشگاهها اکثرا در تهران تجمع داشته و در سایر شهرستان ها من نشنیدم که باشه و البته آنچه که در شهرستان های دیگه گاها آموزش داده میشه بیشتر نرم افزارهای مربوط به معماری است و کلاسهای عملی و کاربردی نیست …

  43. maryam said

    اگه ممکنه برام بگین جه نوع رنگی برای دیوار مناسبه …
    ممنونم

    زبردست: سئوالتون کلی بود و بسته به نوع انتظار شما، مکان مورد نظر و … جواب های زیادی میتونه داشته باشه اگه مورد خاصی مدنظر دارید مطرح کنید …

  44. لیدا said

    از خواندن مطالب شما که اولین بار است آنها را در اینترنت دیدم بسیار خوشحالم من به تازگی خونه ای خریداری کردم که منتها زیر همکف است اتفاقاً خیلی دنبال مطالبی در خصوص رنگ آمیزی سقف و دیوار خونم هستم به خاطر اینکه می خوام جبران زیر همکف بودنش بشه چون خودم سالهاست که نقاشی می کنم دوست دارم خونم بی نهایت هنری و زیبا بشه خوشحال میشم منو از راهنمایی خودتون بی نصیب نذارید منتظرم . موفق باشید

    زبردست: لیدا جان از رنگ های روشن و درخشان میتونی استفاده کنی تا هم خونه رو دلباز تر نشون بده و هم چرخش نور کم رو جبران کنه مثل زرد درخشان..

  45. یک دوست said

    کارتون خیلی علیه لذت بردم موفق باشید

  46. آزیتا said

    سلام ، با تشکر فراوان من می خوام خودم روی دیوار اتاق پسر 5 سالم رو نقاشی کارتونی کنم منتها نمی دونم ابزار کار دقیقا چه چیزهایی هست لطفا راهنمایی کنید. ممنون میشم

    زبردست: تهیه الگوی مورد نظر، قلم مو، رنگ، کاربن برای انتقال طرح، سنباده برای مسطح کردن ناهمواری های دیوار، پالت برای مخلوط کردن رنگ ها و ..

  47. ژیلا said

    سلام عزیز هنرمند
    من سالن آرایشی دارم و فضای 150 متری می خواهم طرحی به من پیشنهاد بدهی برای دیوار پشت منشی که دیواری نه چندان عریض است و روبروی درب وردی است میز منشی بلند و دارای پیشخوان است.ودرضمن اگر مدل پرده هم پیشنهاد بدهی ممنون ممنون می شوم در سالن 2 پنجره قدی روبه حیاط است و مبلهای سالن سرخابی است .متشکرم

    زبردست: استفاده از استیکر با طرح موج مو رو پیشنهاد می کنم ..
    برای پرده از ساتن یا حریر استفاده کنید تا محیط لطیف تر بنظر برسه البته استفاده از حریر مقرون به صرفه تر هست و با انتخاب نوارهای رنگی مثل بنفش یاسی، صورتی و سرخابی و دوخت ساده می تونید پرده زیبایی داشته باشید ..

  48. سحر said

    چرا جواب منو نمیدی من خیلی وقته منتظرم

    زبردست: ببخشید از بابت دیر پاسخ دادنم .. استیکر به زبان ساده همون برچسبه .. ام دی اف شما چه نوعیه؟ براق یا مات؟ .. برای طاقچه اگر آدرس ایمیلتون رو بدید نمونه ای میذارم تا ازش الگو بگیرید، هم استحکام لازم رو داره و هم پایه طاقچه دیده نمیشه .. دوره دکوراسیون داخلی بصورت آزاد در تعدادی از آموزشگاه ها برگزار میشه ولی در مورد کیفیت دوره و میزان بهره وریش خودتون باید زحمت بررسیش رو بکشید..

  49. بهار said

    سلام عزیزم من موبلمانم به رنگ فیلی تیره با ته رنگ ابی وکف خونم سرامیک سبزخیلی روشن به نظرت رنگ دیوارهامو وپرده وکلا ازچه ستی استفاده کنم ممنونتم

    زبردست: اگر دو رنگ اصلی موجود رو آبی تیره و سبز روشن در نظر بگیریم بدون احتساب سایر پارامترها رنگ دیوارها رو با ته مایه آبی انتخاب کنید و پرده رو با رنگ زمینه آبی تیره با طرح هایی ظریف از سبز روشن یا ترکیبآبی در والان و سبز در حریر زیرین و انتشار هر دو رنگ در کوسن، ظروف تزئینی و غیره
    البته ترکیب بدست اومده محیطی صمیمی رو ایجاد میکنه که اگه طالبش نباشید و سبکی رسمی تر بخواهید باید پارامترهای موجود رو تغییر بدید..

  50. بهار said

    پس کی جوابمومیدی؟

    زبردست: اگر دو رنگ اصلی موجود رو آبی تیره و سبز روشن در نظر بگیریم بدون احتساب سایر پارامترها رنگ دیوارها رو با ته مایه آبی انتخاب کنید و پرده رو با رنگ زمینه آبی تیره با طرح هایی ظریف از سبز روشن یا ترکیبآبی در والان و سبز در حریر زیرین و انتشار هر دو رنگ در کوسن، ظروف تزئینی و غیره
    البته ترکیب بدست اومده محیطی صمیمی رو ایجاد میکنه که اگه طالبش نباشید و سبکی رسمی تر بخواهید باید پارامترهای موجود رو تغییر بدید..

  51. بهاره said

    طرحی راجب قلب هم داری ؟ لطفا جواب مرا زود تر بده

    زبردست: طرح براي ديوار يا يه چيز ديگه؟؟

  52. پریا said

    سلام
    خیلی خوشحالم که با وبلاگ شما اشنا شدم
    راستش من خودم اینکارو خیلی دوست دارم و رشتمو میخوام دکوراسیون داخلی انتخاب کنم
    و الان یه خونه خریدیم که قراره من روش نقاشی کنم البته استعداد نقاشی من بد نیست ذاتیه …نمیدونم از پسش بر میام یا نه..اولین بارمه
    فقط اینکه اگه من بخوام اینکارو انجام بدم باید شابلون تهیه کرد چطوری…باچی؟
    تقریبا طرح بزرگی هستش چون در همین سایتها طرحشو پیدا کردم شاخستو برگ
    و اینکه برای اجرای این طرح به چیزهایی نیاز هستش…؟

    …و در نظرات خوندم که جاهایی هست برای اموزش…چقدر پولش میشه…؟
    ممنون میشم هر چه سریعتر جوابمو بدین
    من یه وبلاگم دارم
    اینه
    http://www.2nafas.blogfa.com
    اگه تونستین بیاین به وبلاگم وراهنماییم کنید

    زبردست: برای تهیه شابلون شیوه های متنوعی وجود داره ولی اصل اول الگو هست که با توجه به توضیحات شما تهیه شابلون هزینه بر میشه … توصیه می کنم اگر طراحی بلدید از طرح مورد نظر الگو تهیه کرده و بسته به میزان مهارتتان آن را بزرگ نمایی کنید و با تقسیم بندی الگو به خانه های شطرنجی، طرح را به دیوار منتقل کنید.

  53. انسیه said

    فضای اتاقم خیلی بزرگ است و بسیار نورگیر تقریبا16 متر با دوتا پنجره بزرگ و سقف بلند برای کاغذ دیواری از چه طرح ها و رنگهایی استفاده کنم که اتاقم راجذاب تر کند؟

    زبردست: از رنگ های طبیعی و یا با غنای زیاد کمک بگیرید و از بکارگیری رنگ های روشن بپرهیزید و از طرح هایی با دید افقی استفاده کنید.

  54. انسیه said

    دیروز پیام زدم اما امروز اصلا اثری از پیام دیروزم نبود؟؟؟؟؟؟؟؟

    زبردست: پاسخ رو براتون در پیام قبلی گذاشتم ..

  55. samira said

    سلام خيلي عالي بود براي اون طرحي كه روي زمين انداخنيد (ماهي ها ) از چه رنگي استفاده كرديد؟ ..ايا اونم برچسبه؟

    زبردست: بله برچسبه.

  56. انسیه said

    مرسی از جوابتون منظورتان از رنگهای طبیعی با غنای زیاد چیه ؟ می خوام از دورنگ استفاده کنم دوست دارم دو رنگ پیشنهادتون رو بدونم؟ طرحهای افقی مٍثل راههای افقی خوبه ؟ اگر چیز دیگه ای مد نظرتون هست میشه راهنمائیم کنید؟

    زبردست: منظور از رنگهای طبیعی مثل قهوه ای، شکلاتی، نسکافه ای و .. هست و رنگ با غنای زیاد تمامی رنگ ها در نزدیک به تیره ترین حالت اون رنگ هست این یعنی اینکه از بکار بردن رنگ های خیلی روشن خودداری کنید مگر اینکه بخواهید اتاقی روشن و بسیار بزرگتر از وضع موجود داشته باشید ..
    تمامی طرح هایی رو که دید افقی دارند بسته به سلیقه خودتون می تونید انتخاب کنید مثلا حاشیه های تزئینی و یا کاغذ دیواری با ردیف های گل های افقی ( نه گل های پیچیده رو به بالا) و ..
    در مورد رنگ نوع اتاق، کارایی مورد نظر و سلیقه شخصی اهمیت زیادی داره و میشه ترکیب رنگ های بسیار بسیار متنوعی بکار برد..

  57. انسیه said

    مرسی تسنیم جان از راهنمائیتون.

  58. نسرین said

    ba salam agar mom ke ne be man email babate gereftane etela ate bish tar bef restid

    h.zebardast@gmail.com

  59. محدثه said

    سلام عزیزم.خیلی کارتون عالی بود. همسرم به تازگی خونه ای خریده و اونو به نام من کرده . 3 ماه وقت دارم تا عروسیمون.میخوام به بهترین نحو و با رعایت جیب همسرم دیوارهاشو نقاشی کنم. در مشهد جایی رو سراغ ندارم.میشه راهنماییم کنین؟
    ممنون از لطفتون.

    زبردست: رنگ آمیزی دیوارها به شرط اینکه نیاز به زیر سازی تخصصی نداشته باشه کار لذت بخش و راحتیه … اگر به زیرسازی احتیاج ندارید با کمک قلطک براحتی دیوارها رو رنگ کنید و برای گوشه ها از قلم مو استفاده کنید.

  60. شهره said

    با سلام
    سوالی از خدمتتان داشتم
    من میخواهم روی دیوار اتاق طراحی کنم با چه نوع رنگی می توانم این کار را انجام دهم تا رنگ شره نکند و سریع خشک شود.
    با تشکر

    زبردست: رنگ پلاستیکی

  61. شهره said

    دو روز قبل سوال داشتم ولی لینک را ندیدم. سوال داشتم در خصوص اینکه اگر طرح را بخواهیم روی دیوار اجرا کنیم با چه نوع رنگی این کار را بکنیم تا رنگ شره نکند. چون از اسپری نمیتوان استفاده کردبه دلیل اینکه هم جای اتاق را رنگی می کند لاجرم باید با قلم رنگ زد که می ترسم شره کند و بریزد ممنونم در این خصوص راهنمایی نمایید.

    زبردست: از رنگ پلاستیکی استفاده کنید.

  62. eli said

    سلام خسته نباشيد ميشه منم راهنمايي كنيد

    راستش ما تازه آپارتمان 125 متري گرفتيم پذيرايي مرع شكل هست و تقريبا 30 متر است روبه پذيرايي بالكني هست كه درش از بالا تا پايين شيشست البته خونمون نورش كمه و سقفش كوتاس آشپز خونه هم كوچيكه ما كل خونه رو استخوني زديم و يكي از ديوار هارو پتينه كرديم راستش نقاشمون فقط حرف حرف خودشه ميشه راهنمايي كنيداز چه رنگ پرده و كابينت استفاده كنيم
    در مورد اتاق خوابم هم كه مستطيل شكل هست و يكي از ديوارها پتينه سبز شده مي خوام از نقاشي ها روي اتاق ديوارم بكشم پرده اتاقمو چه رنگي و از چه جنسي بگيرم ميشه كلا راهنمايي بفرماييد ممنون

    زبردست : اگر عکسی از قسمت های مختلف خونه برام بفرستید بهتر می تونم راهنمایی تون کنم …

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

بیان دیدگاه